Frokostseminar: Winning at the last mile


Mange selskaper innen detaljhandel endrer stadig måten de når kundene sine på for å kunne oppnå et konkurransefortrinn. Ved å satse på teknologi utvikles og revolusjoneres detaljhandel-sektoren. Der «Last Mile» tidligere i stor grad handlet om handel i butikk, gir internett nå aktørene i markedet mulighet til å nå kundene ved hjelp av online butikker og apper. Målet er å gjøre det enklere for kundene å kjøpe deres produkter. 

KPMG har gleden av å invitere til et faglig frokostseminar med temaet «The Last Mile». Kolonial.no og Porterbuddy vil fortelle om sin reise. I tillegg vil vi ha fokus på hvordan dataanlyse (D&A) brukes til å ta bedre avgjørelser innen Supply Chain. 


Kolonial.no – Var en av de første aktørene som tilbød levering av matvarer helt hjem til kundene. Med målet om å gjøre handleopplevelsene til kundene bedre og gjøre hverdagen deres friere har Kolonial.no blitt norges største matbutikk på nett.

Porterbuddy – Tilbud for varelevering etter netthandel mangler gode alternativer. Porterbuddy bruker teknologi for å muliggjøre enkel og effektiv distribusjon på kundens premisser og tilrettelegger for samme-dags leveranser.

Advanced analytics – Det  er betydelige mengder Supply Chain data som i dag produseres og er tilgjengelig for analyser. Stadig flere virksomheter tar i bruk «advanced analytics» for bedre beslutningstøtte og performance. KPMG ønsker å gi innsikt gjennom å belyse muligheter og eksempler rundt bruken av «advanced analytics» og analyseverktøy som er tilgjengelige i dag.

Kontaktperson
Robert Hast
E: robert.hast@kpmg.no  
T: +47 4063 9950