Mange virksomheter har investert, eller er i ferd med å investere, i sin innkjøpsfunksjon for å realisere større gevinster. Til tross for betydelige mengder data, styrket mandat, definerte prosesser, dedikerte roller og tverrfaglig organisering ser KPMG allikevel at gevinstpotensial ikke realiseres fullt ut. Vi ser ofte at gode analyser ikke klarer å omgjøres til robuste kategoristrategier med handlingsplaner som realiseres med ønsket effekt. Vår erfaring er at dette ofte skyldes manglende kjennskap og erfaring fra hvordan omgjøre gode analyser til et levende strategidokument som operasjonaliseres med ønsket gevinst.
Forberedelser for best utnyttelse av kurset:
- Valgt ut en egen kategori som man følger gjennom kurset
- Satt seg inn i tilgjengelig data for kategorien, hva gjelder kontrakter, forbruk og leverandører
Program: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/no/pdf/2018/praktisk-informasjon.pdf
Tid: 21.januar, 28.januar og 4.februar 2019. Kl 08:00 – 16:00
Sted: KPMGs lokaler, Sørkedalsveien 6 Oslo. Det vil også være mulig å delta på video
Pris: 30 000,- per deltaker ekskl. mva. Kvantumsrabatt ved 5 eller flere deltakere fra samme virksomhet.
Målgruppe: Kategoriansvarlige og strategiske innkjøpere, eller ressurser som har som målsetning om å drive profesjonelt med kategoristyring