Det kan være krevende for selskaper med et bredt spekter av produkter å vite den «virkelige fortjenesten» til hvert enkelt produkt. Dette understøttes i den globale trenden som viser at så mange som 25-35 % av selskapenes vareenheter (SKUs) ikke dekker sin egen kost, og at så mange som opptil 15 % av alle vareenhetene ikke engang dekker sine variable kostnader.
Under dette webinaret vil du få innsikt i trendene i detaljhandelsmarkedet som gjør at behovet for Cost to Serve øker. Du vil også få innsikt i hvordan du kan forberede og gjennomføre en analyse for å få nødvendig innsikt og oversikt over hvilke vareenheter og kunder som er mer eller mindre lønnsomme, i tillegg til hvilke handlinger du kan ta for å gjøre ulønnsomme vareenheter lønnsomme.
Hva du kan forvente:
Du møter:
Spørsmål? Kontakt event@kpmg.no
• Innsikt i trender i detaljhandelmarkedet og hvordan disse driver behovet for Cost to Serve
• En demo av et Cost to Serve dashboard og innsikten det gir
• Hvordan typisk gjennomføre et Cost to Serve-prosjekt
• Tiltak for å forbedre lønnsomheten til vareenhetene
Du møter:
Kjartan Aukland, KPMG AS
Kjartan er Senior Manager og leder KPMG sin service line for Supply chain for KPMG i Oslo. Han har 13 års erfaring fra ulike lederroller innen Supply Chain/Logistikk fra selskaper som Scania, Tine og Bring.
Thomas Føyen
Thomas er partner i Operations for KPMG i Oslo, og leder sektorområdet Consumer & Retail i KPMG. Han har mer enn 25 års erfaring innen varehandel, innkjøp og logistikk. Han har også et bredt spekter med erfaring i hele verdikjeden med alt fra innkjøp til distribusjon og last mile.
Thomas Føyen
Thomas er partner i Operations for KPMG i Oslo, og leder sektorområdet Consumer & Retail i KPMG. Han har mer enn 25 års erfaring innen varehandel, innkjøp og logistikk. Han har også et bredt spekter med erfaring i hele verdikjeden med alt fra innkjøp til distribusjon og last mile.
Spørsmål? Kontakt event@kpmg.no