Cost to Serve – Hvordan sikre lønnsomhet for alle dine varer?

Det kan være krevende for selskaper med et bredt spekter av produkter å vite den «virkelige fortjenesten» til hvert enkelt produkt. Dette understøttes i den globale trenden som viser at så mange som 25-35 % av selskapenes vareenheter (SKUs) ikke dekker sin egen kost, og at så mange som opptil 15 % av alle vareenhetene ikke engang dekker sine variable kostnader.

Under dette webinaret vil du få innsikt i trendene i detaljhandelsmarkedet som gjør at behovet for Cost to Serve øker. Du vil også få innsikt i hvordan du kan forberede og gjennomføre en analyse for å få nødvendig innsikt og oversikt over hvilke vareenheter og kunder som er mer eller mindre lønnsomme, i tillegg til hvilke handlinger du kan ta for å gjøre ulønnsomme vareenheter lønnsomme.

Hva du kan forvente:

• Innsikt i trender i detaljhandelmarkedet og hvordan disse driver behovet for Cost to Serve

• En demo av et Cost to Serve dashboard og innsikten det gir

• Hvordan typisk gjennomføre et Cost to Serve-prosjekt

• Tiltak for å forbedre lønnsomheten til vareenhetene

Du møter:

Kjartan Aukland, KPMG AS
Kjartan er Senior Manager og leder KPMG sin service line for Supply chain for KPMG i Oslo. Han har 13 års erfaring fra ulike lederroller innen Supply Chain/Logistikk fra selskaper som Scania, Tine og Bring.

Thomas Føyen
Thomas er partner i Operations for KPMG i Oslo, og leder sektorområdet Consumer & Retail i KPMG. Han har mer enn 25 års erfaring innen varehandel, innkjøp og logistikk. Han har også et bredt spekter med erfaring i hele verdikjeden med alt fra innkjøp til distribusjon og last mile.

Spørsmål? Kontakt event@kpmg.no



Webinar
20.09.2022, kl. 09:00
- 10:00
Sted
Webinar
Antall dager
0 days

Gratis